کنکوری های اقتصاد

فرصتی برای استفاده کردن از نظرات دوستان در زمینه رشته اقتصاد

کنکوری های اقتصاد

فرصتی برای استفاده کردن از نظرات دوستان در زمینه رشته اقتصاد

20 خودت را بگیر

بیست شما چند هست؟

همانطور که در اقتصاد مطالعه کرده اید بحث مزیت نسبی یکی از مباحث مهم اقتصاد هست. در واقع میتوان گفت که یکی از بدیهیات اقتصاد است ولی با این حال در درس تجارت بین الملل این موضوع را اثبات میکنند. برای مثال اگر کشوری در تولید گندم مزیت دارد بهتر است که قسمت اصلی از توانایی تولید خود را به تولید گندم اختصاص دهد.

شما تا چه اندازه به مبحث مزیت نسبی در زندگی خود معتقد هستید؟

شاید تا به حال دقت کرده باشید که برای مثال دوستتان در هنر خطاطی بسیار ماهر است تا این حد که به او پول میدهند تا تابلوهای هنری او را بخرند و بر دیوار نصب کنند اما برای اثار هنری شما نه تنها کسی تره هم خورد نمیکند بلیکه مقداری هم به شما پول میدهد تا کمی اثر هنری خود را از او دور کنید. ولی به جای آن شما در یک سری از رشته های تربیت بدنی ماهر هستید. مثلا دوست شما در پیاده روی معمولی کم می اورد چه برسد اینکه مثل شما بخواهد چند دور، دور زمین چمن دانشگاه هم بدود. و یا مثال های دیگر.

موضوع اصلی این است کا هریک از ما استعداد در موضوعات خاصی داریم. اما انتظار داریم که در همه زمینه ها و موضوعت نفر اول باشیم و غافل از اینکه اصلا درآن موضوع استعداد نداریم. مثلا در دوره راهنمایی شاید درس خوبی نداشتیم در ضمن اینکه هر موقع هم که نتایج یکی از امتحانات می امد و آن نمره درخشان را با خانواده مطرح میکردیم ما را با پسر خاله بزرگوار مقایسه میکردند و از این طریق پتک ناتوانی را بر سر ما میزدند. غافل از اینکه من تمام تلاش خود را کرده بودم اما بیست من در این درس نمره 15 است ولی 20 پسرخاله من نمره 19 یا 20 است.

 ما باید در مرحله اول تمامی تلاش خود را بکنیم تا آن استعداد ویژه خود را شناسایی کرده و آن را شکوفا کنیم. اما برای بقیه موضوعات وزمینه ها باید تمام تلاش خود را بکنیم تا 20مخصوص به خود را بگیریم. شاید این 20 برای شما نمره 13 باشد و یا شاید هم نمره 20 اما باید 20 مخصوص به خودمان را دریافت کنیم.

موضوع کنکور هم همین است شاید 20 شما رتبه  اول  بودن است و یا شاید هم رتبه 500 و یا ...

 

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر

سلام.کار خیلی جالبیه.دستتون درد نکنه
در ضمن لینک هم شدید.
اگه ممکنه ما رو هم لینک کنید.
ممنون
http://eghtesad-nazari-89.blogfa.com

سلام یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 06:36 ق.ظ

از کجا میشه فهمید که 20 هرکسی چندهست؟

جروند یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 02:17 ب.ظ http://pgu-eghtesad89.blogfa.com

متن خوبی بود

الوندی دوشنبه 9 مرداد 1391 ساعت 01:00 ب.ظ http://www.economicshuddle.blogfa.com

وبلاگ خوبی دارین.
اگه امکانش هست در مورد سولات کنکور بیشتر کار کنین.

باشه
حتما

سلام دوست عزیز شما لینک شدید ما رو با نام انجمن اقتصاد دانشگاه پیام نور خرمشهر لینک فرمایید-اگه بخواهید میتونم به شما در راه اندازی هرچه بهتر وبلاگ کمک کنم -موفق باشید.

میرسلیمانی یکشنبه 15 مرداد 1391 ساعت 10:02 ب.ظ

اشاره خیلی خوبی بود.ممنون از مطلبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد